Kies en ze gaan jou kiezen

Avatar foto Groei
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares

Afgelopen week coachte ik een leuke klant.
Jij had dat kunnen zijn…
Een geweldige dame.
Bak aan ervaring.

En van alles op de plank liggen.
Waarvan veel niet afgemaakt.
Begonnen aan een boek.
Heel veel ideeën en plannen.
Beschreven post-its en inspiratieboekjes…
Kijkend naar allerlei businessgoeroes…
Kritisch, dat zij het in ieder geval niet zo wil doen.
Herken je dit?
Herken je ook dat je niet het bedrijf hebt waar je van droomde?

Dan deel ik nu waar je vooral mee moet stoppen:

  1. Stop met het steeds bedenken van nieuwe dingen.

Dat heeft geen zin.
Maak gewoon af waar je aan begonnen bent.
En zorg voor een duidelijke strategie.
Zorg daarbij dat je aanbod duidelijk in elkaar past.
Als Matroesjka poppetjes.
Van klein naar groot.
Past het erin? Bon.
Past het er niet in? Weg met die handel.

  1. Wees niet saai.

De meeste ondernemers zijn zo kleurloos als wat.
Zorg dat je contrast aanbrengt.
Of het nu gaat om het ventileren van je eigen mening (die net een beetje anders is dan hoe anderen erover denken)
Of je aanbod. Wat opmerkelijk is.
Kan best spannend zijn, maar levert mega veel op.
Een klant van mij stond onlangs in het AD met een spraakmakend artikel over de mega omzet die ze binnenhaalt via Instagram…
Dat heeft ze geweten.
Haters en lovers.
Dat is het spel.
Dat hoort erbij.

  1. De meest briljante dingen zijn die dingen waar je zelf ook naar op zoek was.

Ga maar na.
Wie is die ideale klant.
Als het goed is is hij of zij net niet zover als dat jij bent.
Diegene kun jij het allerbeste helpen.
Beken daarin kleur.
Kies en ze gaan jou kiezen.

Ik kijk ernaar uit …

Deel je je inzichten met mij?

Avatar foto
Jolanda Wicherson

Jolanda Wicherson is sinds 14 jaar ondernemer en de laatste jaren actief als ondernemerscoach. Ze helpt ondernemers in hun persoonlijke en zakelijke groei. Jolanda is bekend geworden door het  acquisitiebord, haar titel zakenvrouw van Flevoland 2015. Onlangs verscheen haar boek ‘Geef je bedrijf een KICKSTART: Klanten vinden en binden in de eerste vijf jaar van je onderneming’. Jolanda’s motto: begin maar gewoon…

 

Bekijk alle artikelen van Jolanda Wicherson →

Populaire artikelen

ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

Aankomende events

Er zijn geen naderende evenementen.

Bekijk de volledige agenda →

Recent onderzoek

Ruim helft jongeren wil eigen onderneming starten
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Meer flexcontracten met zekerheid, maar ook meer zzp’ers
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Driekwart Nederlanders gebruikt werklaptop privé 
Feiten & cijfers
Page 1 Created with Sketch.
0 Shares
Bekijk alle onderzoeken →